A PepsiCo élelmiszer- és italgyártó óriáscég 2030-ra “nettó vízpozitív” lesz. Tom Freyberg beszélget David Granttel arról, hogy a víz újrahasznosítása kulcsszerepet fog játszani.
A víz kritikus fontosságú
Az élelmiszer- és italgyártó multinacionális vállalatok közül a PepsiCo tekintélyesnek mondható.
A Walkers chips, a Quaker zab, a Starbucks és a Pepsi ital zászlóshajója mögött álló vállalat több mint 200 országban vagy területen van jelen.
A vállalat 2020-ban 70 milliárd dolláros nettó árbevételt ért el, ebből 23 márka évente több mint 1 milliárd dolláros bevételt termel.
Ezek a kolosszális számok ugyanolyan lenyűgözőek, mint amilyen elképesztőek. Sok vállalat törekszik az egymilliárdos árbevétel elérésére, a PepsiCo mégis több mint 20 ilyen márkát épített vagy vásárolt fel.
Pedig víz nélkül mindez nem lenne lehetséges.
A multinacionális vállalatnak víz nélkül nem lennének termékei az üdítőitalok előállításához nélkülözhetetlen alapanyagként vagy a burgonyatermesztéshez és a chipsek készítéséhez szükséges mezőgazdasági öntözőberendezésként.
Tehát mondhatnánk, hogy a vállalatnak, különösen ilyen léptékben, komolyan kell vennie ezt az alapvető elemet.
A vízhiány egyre súlyosabb
Erre a feladatra, az egész üzem vízügyi felügyeletére David Grant, a PepsiCo globális vízgazdálkodásért felelős fenntarthatósági igazgatója vállalkozik.
Az Aquatech Online-nak adott exkluzív interjúban beszélt a tudományosan megalapozott célok szükségességéről, arról, hogy a gyártási innovációk hogyan csökkentik a vízfelhasználást, és hogy továbbra is törekedni kell a víz újrahasznosítására irányuló erőfeszítésekre.
Beszélt arról is, hogy a vállalat egészére kiterjedő célként tűzték ki, hogy 2025-re javítsák a működési vízfelhasználást. “Ha megnézzük, hogy hol tartunk a vízhiány tekintetében világszerte, a helyzet egyre rosszabb” – mondta.
A videóinterjú összefoglalója alább olvasható:
Az interjú egybeesett az élelmiszer- és italgyártó óriásvállalat azon bejelentésével, hogy 2030-ra “nettó vízpozitív” lesz. Az évtized végére a vállalat célja, hogy a jelenleg felhasználtnál több vizet pótoljon a helyi vízgyűjtőkbe a nagy vízveszélyű területeken.
Vízvisszaforgatás és MBR technológiák
A víztechnológiákról szólva Grant elmondta, hogy egy érdekes technológia, amelybe a PepsiCo jelentős összegeket fektet be, a membrán bioreaktorok (MBR).
“Ez az a technológia, amelyet több üzemben próbálunk bevezetni, hogy csökkentsük a vízfogyasztást. Latin-amerikai műveleteinkben már beindult” – mondta.
“Ott azt látjuk, hogy valóban terjeszkedik, és lassan az üzletág más részeire is átterjed, és csak Latin-Amerikában most 2019 és 2020 között 20 százalékkal csökkentik a fogyasztást. Ha pedig 2015-től vesszük, akkor 40 százalékkal csökken a vízfogyasztás”.
Hozzátette, hogy helyi viszonylatban a körforgás nagyon fontos.
“Minden lehetőséget megragadunk arra, hogy a vizet visszanyerjük és újrafelhasználjuk a folyamatba, hogy csökkentsük az édesvízre való rászorultságunkat.”
A mexikói Veracruzban található létesítményre utalva hozzátette: “A városban lévő egyik franchise-üzemünk melléktermékeit veszik, ezt a vizet az ivóvíz szabványoknak megfelelően kezelik, majd újra felhasználják a működésünkön belül.”
Csatlakozás a 2030-as vízpozitív klubhoz
A PepsiCo bejelentése követi a többi vállalatot, amelyek az évtized végére vízpozitív célkitűzéseket fogalmaznak meg.
2019 elején az Intel számítógépes chipóriás tervei között szerepelt, hogy 2030-ra vízpozitívvá váljon.
A Microsoft számítógépes óriás tavaly jelentette be, hogy 2030-ra vízpozitívvá kíván válni azáltal, hogy több vizet pótol, mint amennyit globálisan elfogyaszt.
A Nestlé Waters 130 millió dollárt fektet be több mint 100 projektbe, amelyek célja a helyi vízkörforgások helyreállítása, hogy vízpozitívvá váljon.
Eközben a francia L’Oréal szépségipari termékóriás azt mondta, hogy 2030-ra az ipari folyamataiban felhasznált víz 100 százalékát újrahasznosítja és újrafelhasználja.
Forrás: Aquatechtrade
96 thoughts on “A víz újrahasznosítása kulcsfontosságú a PepsiCo 2030-as kitűzött céljaihoz – David Grant”
Comments are closed.